StaffPointin Trainee Programme HR-alalle

traineep nettikuva-1024x319
Henkilöstöpalveluala on yksi tulevaisuuden kasvavista ja nopeimmin kehittyvistä aloista. Se tarjoaa hyviä uramahdollisuuksia myös akateemisille opiskelijoille. StaffPoint yhtenä Suomen suurimmista työnantajista käynnistää yliopisto- ja korkeakouluopiskelijoille suunnatun Trainee Programme -ohjelman. Harjoitteluohjelma tuo opiskelijalle käytännön kokemusta ja työelämäymmärrystä viitoittaen polkua erityisesti HR-alalle ja StaffPointille.

Haku ensimmäiseen, helmikuussa alkavaan StaffPoint-konsernin Trainee Programme -ohjelmaan käynnistyy nyt joulukuussa (viim. hakupäivä 15.1.2018).

"Haluamme innostaa mahdollisimman monet taitavat kyvyt HR-alalle. Tarjoamme akateemisiin opintoihin harjoittelujakson, joka ei edellytä työkokemusta, vaan tuo sitä kattavan tutustumisen kautta", sanoo StaffPoint-konsernin henkilöstöjohtaja Tiina Forsbom.
Palkattoman harjoittelun sisältö vastaa pakollisten harjoittelujaksojen tarpeisiin. Mentoroitu ja päivittäin tuettu tutustuminen HR-alan toimihenkilötehtäviin on myös tehokas polku työelämään. Monet harjoittelijoista työllistyvät StaffPointille joko vuokra- tai vakituiseen työsuhteeseen.

Läpileikkaus 12 toimialan ja konsernin tukitoimien tehtäviin
"Opiskelija tutustuu toimihenkilötehtäviin jonkin 12 toimialoistamme tai konsernimme tukitoimintojen kautta", ohjelmaa rakentanut rekrytointikonsultti Pauli Riepula Teollisuus ja RakLog -toimialaltamme kertoo.

StaffPointilla toimihenkilöitä on 350. Lisäksi yhtiö työllistää 12 000 vuokratyöntekijää, joiden onnistunut työpanos asiakasyrityksissä on asiakasroolissa toimiville toimihenkilöille sydämen asia. Tyypillisimmät toimihenkilötehtävät ovat rekrytointikonsultin, asiakkuuspäällikön, henkilöstövalmentajan, palvelukeskuksen tiimiesimiehen tai yksityisen työnvälityksen työllistymispalveluita tarjoavan asiantuntijan tehtävät.

"Trainee avustaa joitakuita heistä eri työvaiheissa saaden kattavan kuvan myös vuokratyöntekijöiden vastuullisesta työllistämisestä", Tiina Forsbom kiteyttää.

Haemme ihmisiä, emme valmiita ammattilaisia

"Trainee-ohjelma syntyi halusta luoda lisää urapolkuja MEille ja HR-alalle. Tarjoamme upeita näkymiä suomalaiseen työ- ja elinkeinoelämään sekä työllistämiseen. Näiltä aloilta löytyy hyviä työmahdollisuuksia myös akateemisille", Pauli Riepula sanoo, ja kannustaa mahdollisimman monia hakemaan. Paikkoja löytyy lähes 20 toimipaikalta Suomesta.

Hae ohjelmaan täältä!